2008. november 5., szerda

Internetes ingatlanszolgáltatások

Ingatlanpiac a neten.

Ingatlankeresésnél, mivel nagy értékről van szó sokat számít a felkészültség. Milyen a jó hirdetés, hogy találom meg a legjobb házat - legjobb vevőt. E sorokkal kívánok segítséget az eligazodáshoz.

Mivel már jó tíz éve létezik az internetes ingatlanpiac, így kitermelődött az a szolgáltató réteg, aki valóban minőségi szolgáltatást nyújt számunkra.

Mind a vásárlás folyamán mind az eladáskor fontos megismerni az adott piacot. Tájékozódni kell a lehetőségekről, konkurenciákról. Ha időnk van nem árt ismerni a szezonális kihatásokat az árakra és a keresletre. Érdemes előre felkészülni. Sok tényezős feladatról van szó.

Ha ingatlan keresőként vagyok jelen a piacon, számtalan adatbázisban kereshetek, böngészhetek. Minden kereséskor értelmezni kell a szűrési lehetőségeket, melyik pipa, melyik gomb mit jelent. A különböző fogalmak bizony összefüggésben vannak egymással. Ha sok paramétert használok egy szűrésnél, akkor kiiktathatom a találatok közül azokat, melyek esetleg még megfelelnének az igényeimnek. Ebből következőleg bizony szinte az egyik legfontosabb feladat az igényeim pontos megismerése, megfogalmazása. Ha ez megvan, jöhet a keresés. Nézni, nézni és nézni. Hiszen hosszú időre határozom meg a sorsomat. A kereső adatbázisok találati listája olykor túl sok lehetőséget kínál. Ám lehet, hogy álmaim háza még sincs köztük. Az árazás kapcsán az eladó is lehet tévedésekben, így az ő és az én igényeim eltérnek. Mivel az adott kategóriában esetleg irreálisan magas árat szabott, így sohasem értesülök hirdetéséről. Viszont ha szélesebb árkategóriában mozgok, rátalálhatok - utat nyitva a megegyezéshez. Ennek megkönnyítésére sok kereső sávos árazást biztosít. Hasonló értelmezési ellentéthez vezet ha a terület és szobaszám kapcsán egyszerre keresek.

Ha ingatlan eladóként vagyok jelen a piacon, akkor bizony jön a marketing. Még ha nem is így hívjuk. El kell adni, ehhez a lehető legszélesebb potenciális vevőkört el kell érni, meg kell szólítani. Túl sok vevőt megszólítani nem kifizetődő, ha azok amúgy nem azt keresik amit kínálok. Pláne ha ez utólag derül ki. Ha a hirdetés ködös eleve sok vevőt riaszt el. Ezért legyek, pontos, értelemszerű, korrekt és rövid. Senki sem szeret fölöslegesen találkozót megbeszélni, és csalódni. A fénykép sokat mond. Sőt néha az üzlet kulcsa is lehet. Az internetes adatbázisok jó része több kép feltöltését is lehetővé teszi. Kiemelten fontos a lényegi adatok pontos és valóságos leírása. A félrebeszélés nem kifizetődő!

Az interneten egyre szélesebb körben terjedő térképes alkalmazások az ingatlankeresőket is elérték. Ez a plusz szolgáltatás jó pár szolgáltatónál is elérhető már. Így a pontos helyszínt is megadhatjuk / megkaphatjuk.

A fentiek alapján nekivághatunk az ingatlanpiacnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.